Szkolenie

29-30 października

Jak zrozumieć
i uporządkować
finanse w firmie

Szkolenie z Andrzejem Koniukiem

O szkoleniu

Finanse firmowe wydają się skomplikowane i okryte pewnym nimbem tajemnicy. Przychody, koszty, marże, narzuty, bilanse, rachunki wyników, Te i nie tylko te sformułowania potrafią zbić z tropu niejednego. A przecież…

Nie musi tak być!

Żeby wiedzieć. co dzieje się w firmie, do pewnego momentu nie potrzebujesz księgowości, a tym bardziej finansów. Jak to? Muszę prowadzić księgowość, to obowiązek, dodajmy dla wielu dość przykry. I wcale nie mam na myśli zaniechania prowadzenia finansów; skupiamy się jak robić użytek z tych danych z głową.

Dowiedz się, co w finansowej trawie piszczy
i osiągnij biegłość w operowaniu pojęciami finansowymi tak, by ani bank, ani inwestor, a tym bardziej kontrahent nie miał nad tobą przewagi!

Brzmi ciekawie? To przeczytaj dalej bo to dopiero początek. 29 i 30 października spotykamy się na 2-dniowym szkoleniu z rozumienia i porządkowania finansów w firmie. Szkolenia rozszerzonego czyli od podstaw, przez bardziej zaawansowane tematy.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

Dowiesz się, jak wygląda współpraca na linii: finanse -> księgowość -> dział operacyjny. Na sali będzie 20 founderów i managerów, więc odbijanie myśli w takim gronie będzie niezwykle skuteczne

Wzmocnisz umiejętność swobodnej komunikować z dowolnym interesariuszem, tak, abyście mieli pełne przekonanie, że doskonale rozumiecie to o czym „finansowo” rozmawiacie.

Otrzymasz szeroką gamę inspiracji na to, jak usprawnić i przejrzeć swoje finanse pod kątem ich użyteczności. Będziesz potrafił ocenić, czy rola finansów jest spójna z misją Twojej firmy.

Dowiesz się, jak rozdzielać spojrzenie właścicielskie na firmę od zarządczego oraz będziesz potrafił weryfikować, czy jako właściciel jesteś dobrze wynagradzany.

Program szkolenia

Dzień pierwszy: Rola finansów w firmie - czy jest spójna z celem firmy?

Zdefiniowanie roli finansów jest kluczowe, właśnie dlatego, by wspierała cele strategiczne przedsięwzięcia. Nie ma „jednych, jedynych finansów” tak samo jak nie ma jednej firmy. Dowiesz się, jak to zrobić.

Czym tak naprawdę jest sprawozdanie finansowe (i pochodne dokumenty)?

Komunikacja jest kluczem. Nie tylko w rzeczywistości sprzedażowej, czy operacyjnej ale przede wszystkim finansowej. Chcąc nie chcąc komunikujemy się z otoczeniem poprzez sprawozdania. Czy wiemy co mówią one o nas i naszej działalności? Czy wiemy na co sami jesteśmy wyczuleni? Czy wiemy jak rozmawiać? To ten moduł sprawi, że będziesz potrafił, chciał i wiedział jak robić to skutecznie i efektywnie.

Z czego składa się sprawozdanie finansowe? Na co patrzysz i co podpisujesz?

Jest to moduł wprowadzający do szczegółowych zagadnień. Ale zanim do tego dojdzie, weźmiesz udział w krótkim teście sprawdzającym finansową wiedzę (bez obaw, rozwiążemy go wspólnie!)

Bilans, czyli o zgodności stron, bezpieczeństwie… i koszcie który jest, ale go nigdzie nie znajdziesz.

Chciałbym, byś wiedział jak mierzyć ryzyko prowadzonej działalności. A żeby je zmierzyć potrzebne ci jest narzędzie -> tak jak w mierzeniu gorączki potrzebny jest termometr, tak w mierzeniu ryzyka potrzebny jest (choćby) bilans. Czym jest i dla kogo on jest i jak go czytać tego się tutaj dowiesz. No i co zrobić… kiedy go nie ma. (KPIR)

Rachunek zysków i (oby nie) strat

Skąd wiemy ile co nas kosztuje? No właśnie, wiemy to z… wewnętrznych rejestrów. Ale czy płacimy z nich podatki? Raczej nie. Zatem przyda się nam znajomość czytania RZIS jak również poznamy to w jaki sposób dzielą się koszty.

Każdy dokument ma swój język a wszystkie zagadnienia łączą się ze sobą.

Na finiszu intensywnego spotkania dowiesz się jak te dokumenty łączą się ze sobą. Co je różni a co je łączy (i w jaki sposób). Na koniec przetestujemy krótkim ćwiczeniem co zapamiętałeś/łaś z tego dnia. Ale spokojnie, obędzie się bez ocen 😊

Dzień drugi: skąd wiemy to co wiemy? Czyli o źródłach danych i jak z nich stworzyć informację

Bilans – drugie podejście

Dowiesz się, już konkretnie pozycja po pozycji -> skąd biorą się dane w bilansie po stronie aktywów, ale również po stronie pasywów. 

Cashflow

Gdzie są moje pieniądze? Wykrzyknął niejeden przedsiębiorca widząc minus na koncie bankowym, mając w pamięci płacony niedawno podatek dochodowy. Zysk jest, ale gotówki nie ma. Rozwiążemy ten dylemat.

Wskaźniki – wszyscy kochamy wskaźniki!

Do przedsiębiorstwa tak jak do budynku, zaglądamy z czterech stron (poza tym, że biegamy po niej w górę i dół (analiza pionowa), ale i po pomieszczeniach (a. pozioma). Jakie to części na które patrzymy układają się w obraz całości?

Rentowność

Czy wiesz, jakim wskaźnikiem mierzymy prezesa? A czy wiesz co mierzy zadowolenie właściciela? Jak zmierzyć to, czy właściciel projektu „dowiózł”? Jakie części rachunku wyników są najważniejsze? Na te i inne pytania z obszaru rentowności (ale także marżowości -> bo to inne pojęcia) odpowiedź znajdziesz tutaj.

Płynność

Masz za dużo pieniędzy? A może za mało? Ile kredytu obrotowego wziąć? Na ile wystarcza to ile mam? Czy runway liczy się w każdej firmie? To ważne zagadnienia, ale nie pokrywają nawet ćwierci zagadnień płynnościowych w firmie. Zapełnimy tę lukę w wiedzy!

Zadłużenie

Kiedy wziąć kredyt? Wtedy kiedy można, czy wtedy kiedy trzeba? Czy banki to jedyne miejsce w którym możesz się zadłużyć? Ciekawość (curiosity) jest dzisiaj w cenie, więc odpowiem na te i inne pytania z obszaru zadłużenia.

Last but not least – Sprawność

Jak dobrze idzie nam działalność? Czy radzimy sobie z zapasami z niesfornym kapitałem obrotowym? Niestety często wskaźniki „sprawozdawcze” nie korelują z rzeczywistością. Tutaj zobaczysz jak to zmienić.

Dla kogo jest to szkolenie?

Przedsiębiorców

Którzy chcą jeszcze bardziej zrozumieć rolę finansów w firmie i sprawnie je porządkować, uzyskując przy tym korzyści finansowe.

Sales managerów

Odpowiedzialnych za wyniki finansowe w organizacji, którzy chcą podnieść swoje kompetencje z przełożeniem na zyski.

Poznaj
naszych
trenerów

Andrzej Koniuk

Value Finance

CFO w Value Finance. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach
z 15 letnim doświadczeniem
w finansach. 

Doświadczenie zawodowe zdobywał w organizacjach biznesowych różnej wielkości – od małych podmiotów gospodarczych po międzynarodowe korporacje.  Koncentruje się na przeprowadzaniu diagnozy organizacji, optymalizacji struktur finansowania, przeprowadzaniu analiz finansowych
i controllingowych  przedsiębiorstw.

Łączy myślenie systemowe
z działalnością operacyjną, szuka rozwiązań problemów na poziomie całej organizacji i styku działań poszczególnych grup projektowych. 

Motto zawodowe to: „Każda liczba ma jakąś historię. Moim zadaniem jest ją opowiedzieć”.

Gdzie odbywa się szkolenie

Sala szkoleniowa Stacja Wiedzy znajduje się w samym centrum Warszawy. Dzięki temu żaden z uczestników nie będzie miał kłopotów z dojazdem i pojawieniem się na miejscu na czas. Niezależnie od środka transportu, komunikacja jest dogodna i komfortowa.

Nasza sala szkoleniowa w centrum Warszawy znajduje się pomiędzy Placem Zawiszy a Rondem Daszyńskiego, zaledwie 1,5 kilometra od Dworca Centralnego. Dzięki temu problemu nie sprawia dojazd zarówno z Warszawy, jak i z każdego miejsca w Polsce.

Co nas wyróżnia?

Praca na realnych case study uczestników

Zmapowanie problemów uczestników i ich precyzyjne rozwiązywanie

Indywidualne podejście

Kompleksowe podejście do uczestników

Zarejestruj się i weź udział w szkoleniu!

Cena biletu

2 550 zł

netto

Sprzedane bilety: 12 z 20 miejsc.

15 września cena biletów wzrasta o 200 zł!

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Kupując bilet na szkolenie,
otrzymasz gratis książkę autorstwa Andrzeja Koniuka

Książka

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Nie. Gwarancją miejsca jest opłacenie faktury proforma, którą wystawimy po wypełnieniu formularza na stronie szkolenia.

Dobrą praktyką jest zjawienie się 15 minut przed czasem. Nigdy nie zaczynamy zajęć wcześniej niż przed 9.00 ale warto zapoznać się z innymi uczestnikami szkolenia.

Tak, najdalej kilka dni po szkoleniu wysyłamy do wszystkich uczestników szkolenia prezentację

Najpóźniej 7 dni po opłaceniu faktury otrzymasz od nas maila onboardingowego ze szczegółami szkolenia.

Masz pytania lub wątpliwości?

Skontaktuj się z nami! Odpowiemy na każde pytanie

Michał Bąk

szkolenia@marketingibiznes.pl

© 2022 Marketing i Biznes