Czy od zawsze interesował się Pan sprzedażą? Jakie były Pana pierwsze kroki zawodowe?
Tak, od zawsze. Już jako dziecko wiedziałem, że „najłatwiej” zarobić kupując coś tanio i sprzedając z wliczonym narzutem. Pierwsze kroki zawodowe stawiałem, próbując handlu na własną rękę, wykorzystując kontakty, które poznałem podczas mojej pierwszej wizyty w UK. Niestety niewiele z moich działań wyszło, gdyż byłem niedoświadczony i poruszałem się jak dziecko we mgle. Moja pierwsza „etatowa” praca miała miejsce podczas kolejnego pobytu w UK, gdzie pracowałem w agencji pracy tymczasowej, a moje zadania, oprócz rekrutacji Polaków i bieżące zarządzanie agencją, polegały na sprzedawaniu czasu pracy Polskich kierowców ciężarówek o masie do 7,5 MT i operatorów wózków widłowych w okolicznych firmach logistycznych.
Jak powstał pomysł Sales Experts?
Pomysł na firmę świadczącą usługi outsourcingu (lub handlową) zrodził się już na studiach. Jednak brakowało mi doświadczenia i wiedzy, którą zyskałem w ciągu kilku lat pracy po studiach. Sales Experts w obecnej formie powstało na początku 2016 roku. Do tego czasu miałem okazję doszlifować swoje umiejętności i nauczyć się zarządzać sprzedażą, a nie tylko ją egzekwować. W momencie pozyskania pierwszego klienta na modelową usługę Sales Experts, wszystkie kropki połączyły się w spójną całość
A jeśli Ty chcesz również nauczyć się zarządzać sprzedażą, dołącz do konferencji foundersmind.pl
A jak było z finansowaniem? Jakim środkami udało się Panu sfinansować Sales Experts?
Zawsze byłem przeciwnikiem pozyskiwania inwestorów finansowych, dlatego też Sales Experts ruszyło własnym sumptem i od pierwszego dnia w zasadzie finansowało się z bieżącej działalności. Oczywiście były koszty wejścia, które musiałem pokryć. Takie jak np. auto firmowe, sprzęt, kaucja za biuro itd, ale co do zasady SE nie miało zewnętrznego finansowania.
Jak wygląda struktura organizacyjna w Sales Experts? Jak wygląda Wasza komunikacja wewnątrz firmy?
Obecnie SE ma bardzo płaską strukturę. W każdym projekcie przypisany jest Sales Expert, który pracuje z Sales Managerem, aby wygenerować oczekiwane wyniki dla klienta. Rolę Sales Experta w firmie mam ja i Marek Górecki – jeden ze wspólników.
Żeby zlecić outsourcing, trzeba mieć zaufanie do firmy, której ten outsourcing zlecamy. W jaki sposób Sales Experts dba o relacje z potencjalnymi i obecnymi klientami?
Sales Experts buduje zaufanie u swoich klientów poprzez doświadczenie i wcześniejsze osiągnięcia Sales Experta prowadzącego dany projekt. Dzięki temu, prowadząc działania handlowe w imieniu naszych klientów, gwarantujemy wiedzę, znajomość procesów i umiejętności handlowe, bez konieczności zatrudniania na pełen etat doświadczonego dyrektora handlowego. Taki zabieg pozwala znacznie szybciej i z mniejszym ryzykiem uruchomić działania sprzedażowe.
W swojej ofercie macie usługę Interim Management. Jak wygląda zainteresowanie tą opcją? Jakie branże najczęściej w ten sposób wspieracie?
Interim Management jest jedną z pozycji w całym procesie, na którą widzę coraz większe zapotrzebowanie. Dotyczy to głównie klientów, którzy posiadają już swój dział handlowy i potrzebują człowieka z zewnątrz, aby wprowadzić zmiany i zoptymalizować prowadzone działania. W większości przypadków jednak współpracujemy z klientem kompleksowo.
Jak rozwija się rynek outsourcingowy? Czy coraz więcej firm decyduje się na takie rozwiązanie?
Rynek outsourcingu od lat rozwija się bardzo szybko i co do zasady coraz więcej firm się na takie rozwiązanie decyduje.